Articles

Antioksidantai – tavo sveikatai

In Mityba on gruodžio 3, 2011 by sveikatavisiems

Užterštas oras, stresas, įtampa – nuolatiniai daugelio žmonių palydovai, sukeliantys nemenką žalą sveikatai, sudarantys sąlygas atsirasti laisviesiems radikalams. Laisvųjų radikalų poveikis gali būti itin stiprus: imuninės sistemos silpnėjimas, ankstyvas senėjimas, širdies ir kraujagyslių ligos, artritas, Alzhaimerio liga ir netgi vėžys… Kaip išvengti šių organizmo priešų?

Žmogus – pats sau priešas

Sąlygas kauptis laisviesiems radikalams sudaro pats žmogus. Toksinai tampa aktyvūs dėl prastos ekologinės būklės, streso, įvairių ligų, netaisyklingos mitybos, alkoholio, nikotino ir kitų dažnai neišvengiamų veiksnių. Laisvieji radikalai kaupiasi vykstant oksidacijai, kurios metu gali būti pažeistas odos kolagenas, ląstelių membranos ar lipidinis odos sluoksnis. Šis procesas, deja, neišvengiamas – radikalai yra būtino proceso šalutinis produktas, tačiau žalą sumažinti galima.

Pirmiausiai reikia stengtis atsikratyti žalingų įpročių, taisyklingai maitintis, ilsėtis, vengti streso. Be to, gynybinę sieną padeda statyti ir antioksidantai, kovojantys bei neutralizuojantys laisvųjų radikalų keliamą žalą. Tai natūralios cheminės medžiagos, kurios nukenksmina toksinus ir apsaugo organizmo ląsteles ar net pašalina jau neigiamo poveikio padarinius.

Antioksidantų randama ir maiste. Vienas iš stipriausių antioksidantų, pasak mokslininkų, – greipfrutų sėklų ekstraktas. Kodėl jis medikų taip vertinamas? Ogi dėl to, kad greipfrutų sėklų ekstrakte gausu bioflavonoidų, vitaminų C ir E, kurie sudaro stiprų gynybinį užtaisą, neutralizuojantį laisvuosius radikalus.

C – imuninės sistemos šaltinis, E – jaunystės eleksyras

Vitaminas C dalyvauja įvairių svarbių medžiagų sintezėje organizme (hormonų, karnitino). Pasak medicinos specialistų, šis preparatas gerina bendrą organizmo būklę, suteikia žvalumo, padeda užkirsti kelią peršalimo ligoms, apsaugo organizmo ląsteles nuo patogeninių mikroorganizmų poveikio. Vitaminas E laikomas jaunystės šaltiniu. Šis vitaminas prasiskverbia į ląstelės membraną ir neutralizuoja laisvuosius radikalus, užtikrina, kad deguonis nesunaikintų organizme esančių polinesočiųjų riebalų. Be to, yra ištirta, kad vitaminas E saugo ir baltuosius kūnelius, kurie lemia imuniteto stiprumą. Kalbant apie bioflavonoidų reikšmę organizmui, verta pažymėti, kad bioflavonoidai dalyvauja organizmo metabolizmo procesuose. Jie tarsi natūralus organizmo pagalbininkas, ypač reikalingas esant nepalankiems orams, nepakankamai mitybai, nusilpus organizmui, siaučiant virusams, esant peršalimui ar sergant aplinkiniams.

Taigi, siekdami užtikrinti puikią sveikatą, pirmiausiai dėmesį turime kreipti į tai, ką valgome, ką veikiame laisvalaikiu, kiek cigarečių surūkome, kiek išgeriame alkoholio, kokioje aplinkoje būname. Taip pat verta nepamiršti vartoti produktų, kuriuose gausu bioflavonoidų, vitaminų C ir E. Toks medžiagų derinys ne tik stiprina imuninę sistemą, bet ir mažina riziką susirgti onkologinėmis ligomis, reguliuoja apoptozės procesą, mažina saulės sukeltą neigiamą poveikį ir kt.

Apie natūralų greipfrutų sėklų ekstraktą

Greipfrutų sėklų ekstraktas yra natūralus bioflavonoidų šaltinis. Jo sudėtyje esantys flavonoidai (naringinas bei izonaringinas) padeda apsaugoti organizmą nuo laisvųjų radikalų, palaikyti stiprią imuninę sistemą. Ekstraktas taip pat tinkamas virusų, grybelių profilaktikai, vartojant ir išoriškai, ir į vidų.

Medikai perspėja, kad renkantis greipfrutų sėklų ekstraktą būtina dėmesį atkreipti į bioflavonoidų koncentraciją. Ji turi būtų ne mažesnė nei 600 mg / 100 ml. Be to, preparatas, jei jame nėra sintetinių konservantų, dažų bei kvapiųjų medžiagų ar kitų priedų, gali būti tinkamas kūdikiams, nėščiosioms ir žindančioms mamoms.

Vaistininkas Mantas Jakimavičius

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: