Articles

Saugokimės gripo

In Ligos on gruodžio 6, 2011 by sveikatavisiems

Pasaulyje kasmet 10-20% žmonių suserga gripu, nepaisant to, kad yra veiksminga priemonė nuo gripo – skiepai. Gripu susirgti gali kiekvienas. Dažnai suserga gripu jauni žmonės ir ši liga yra viena iš prasto mokyklos lankomumo priežasčių. Susirgus darbingo amžiaus žmonėms, gripas neigiamai veikia darbo našumą, didėja nedarbingumas. Susirgus gripu ,,rizikos grupių” žmonėms, gali kilti pavojus jų gyvybei.

KAS YRA GRIPAS?

GRIPAS – ūmi kvėpavimo takų virusinė infekcija. Ji skiriasi nuo paprasto peršalimo ir yra daug pavojingesnė. Galimi netgi mirties atvejai.

KAIP UŽSIKREČIAMA GRIPU?

Kvėpuojant oru, kuriame yra mikroskopinių lašelių su gripo virusu: užsikrėtęs asmuo kosėdamas, kalbėdamas platina gripo virusą ir gali užkrėsti kitus per pirmas 5 ligos dienas. Norint, kad infekcija neišplistų, reikėtų sergančius gripu (kol jie visiškai pasveiks) izoliuoti namuose.

GRIPO SIMPTOMAI

aukšta kūno temperatūra (38-400 C); karščiavimas paprastai trunka 3-4 dienas, šaltkrėtis

sloga, gerklės perštėjimas ir skausmas,sausas, kartais lojamas kosulys

bendras silpnumas, raumenų ir sąnarių skausmas, “laužimas”

dusulys, skausmas, judinant akių obuolius

GRIPO KOMPLIKACIJOS

vidurinės ausies uždegimas, plaučių ir kitų vidaus organų uždegimas, širdies raumens uždegimas, smegenų uždegimas, gali paūmėti kai kurios ligos (bronchinė astma, cukraligė ir kitos)

KAIP IŠVENGTI GRIPO?

grūdinkite organizmą ištisus metus, valgykite vitaminais praturtintą maistą, stiprinkite imuninę sistemą;

venkite didelių viešų susibūrimų (ypač gripo “sezono” metu),išlaikykite 2m atstumą, stenkitės kuo mažiau bendrauti su sergančiaisiais;

jei namuose yra ligonis, naudokite atskiras asmens higienos priemones, vėdinkite patalpas, valykite jas drėgnu būdu, valgykite iš atskirų indų;

prieš 4-8 savaites iki epidemijos pradžios pasiskiepykite nuo gripo.

KAS TURĖTŲ PASISKIEPYTI NUO GRIPO PIRMIAUSIAI:

pagyvenę žmonės (60 m. ir vyresni);

sergantys lėtinėmis ligomis;

ikimokyklinio amžiaus vaikai (vaikai ir kūdikiai nuo 6 mėn.);

priklausančių rizikos grupėms šeimos nariai;

aukšto rizikos laipsnio grupės asmenys: medicinos personalas; transporto personalas; paslaugų personalas; mokymo sferos darbuotojai; kariškiai, policininkai, ugniagesiai, moksleiviai ir kt.

Gripas yra virusinė infekcija, kuri dažniausia plinta nuo žmogaus žmogui jam kosint, čiaudint ir tiesioginio ar netiesioginio sąlyčio metu nuo sergančio žmogaus per rankas ar odą. Siekiant sumažinti užsikrėtimo gripu riziką, rekomenduojama prisiminti asmenines apsaugos priemones.

Pajutus į gripą panašius simptomus (karščiavimą, kosulį, gerklės, galvos, sąnarių skausmus, drebulį, nuovargį, viduriavimo ir vėmimo požymius, rekomenduojama:
– Likti namuose (iki 7 dienų), nevykti į darbą, mokyklą.
– Nedelsiant kreiptis į šeimos (bendrosios praktikos) gydytoją.
– Laikytis ne mažiau kaip 1 m. atstumu nuo kitų žmonių.

Kaip elgtis plintant gripui?
– Reguliariai plauti rankas su muilu ir vandeniu arba naudoti rankų dezinfekcijos priemones (pvz., dezinfekuojančias servetėles rankoms), ypač nusikosėjus ar nusičiaudėjus.
– Kosint ar čiaudint užsidengti nosį ir burną (geriausia vienkartinėmis nosinaitėmis, galima užsidengti skepetaite, sulenkta alkūne).
– Panaudotas nosinaites nedelsiant išmesti tam skirtose vietose.
– Stengtis neliesti akių, nosies ir burnos, ypač neplautomis rankomis.
– Vengti masinių renginių, nesilankyti žmonių susibūrimo vietose. Jei to išvengti neįmanoma – dėvėti apsauginę kaukę.
– Susitikus su kitais asmenimis, vengti prie jų liestis (apkabinti, bučiuoti, spausti ranką).

Vaikų ugdymo įstaigų administracijoms rekomenduojama:
– Paskelbti informaciją, kad tėvai neleistų sergančių vaikų į vaikų ugdymo įstaigą.
– Susirgus mokykloje, t.y. vaikui pajutus į gripą panašius simptomus (karščiavimą, kosulį, gerklės, galvos, sąnarių skausmus, drebulį, nuovargį, viduriavimo ir vėmimo požymius) nedelsiant išleisti vaiką į namus ir apie tai informuoti tėvus.
– Supažindinti vaikus ir mokytojus apie rekomenduojamas gripo apsaugos priemones.
– Dažniau vėdinti ir valyti patalpas.
– Riboti su ugdymo veikla nesusijusius renginius mokykloje.

 Daugiau informacijos www.kaunovsb.lt, www.sveikatos-biuras.lt

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s

%d bloggers like this: